Forum Wszystko o Rometach i innych...! Strona Główna FAQ Użytkownicy Szukaj Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj Rejestracja
Wszystko o Rometach i innych...!
Wszystko o Rometach i innych...!
 Wydech Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Arczi
Administrator
Administrator



Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jawiszowice
PostWysłany: Pią 12:28, 23 Gru 2005 Powrót do góry

Podczas suwu pracy silnika powstają w cylindrze gazy spalinowe. Musza zostać one usunięte na zewnątrz cylindra. Gaży te mają ciśnienie wyższe od atmosferycznego i wysoką temperaturę. Stąd też przy zetknięciu z atmosferą powodują one duży hałas.

Tłumik ma kształt cylindrycznej, podłużnej puszki, której wnętrze jest podzielone na kilka komór. Gazy spalinowe wydostające sie przez małe otwory w specjalnie ukształtowanych przegrodach komór tłumika. W ten sposób ich ciśnienie i temperatura ulega stopniowemu obniżeniu, dzięki czemu uchodzą z tłumika z niewielkim hałasem.

Tłumiki mają szczególne znaczenie w silniku dwusuwowym. Opór który stawiają one uchodzącym spalinom musi być ścisłe określony od tego bowiem zależy właściwe przepłukiwanie cylindra. Gdy opór tłumika jest za duży, nie wszystkie spaliny wydostały by się na zewnątrz, gdy zaś jest za mały - to wraz ze spalinami uchodziłaby część świeżej mieszanki. W obu przypadkach spowodowałoby to straty mocy silnika, zwiększeniem zużycia paliwa a w skrajnych przypadkach nawet do zatarcia, ponieważ silnik dwusuwowy ma to do siebie, że jest bardzo czuły na wszelkie zmiany w układzie wydechowym. Fabryczne układy są dostrojone optymalnie pod dany silnik do zastosowań turystycznych.

Zdarza się często, że użytkownicy usuwają przegrody z tłumika, zmieniają pojemność układu poprzez dodanie drugiego tłumika a także zmieniając długość i sposób prowadzenia kolanek wydechowych spodziewając się po tym zabiegu zwiększenia mocy silnika. Skutek jest wręcz odwrotny - praktyki te powodują w silnikach spadek mocy, zwiększenie zużycia paliwa, a w skrajnych przypadkach nawet do zatarcia silnika.

Dlatego jeszcze raz należy podkreślić, że nieprzemyślane przeróbki układu wydechowego we własnym zakresie powodują niekorzystne zjawiska w silniku. Jedyny zabieg który można wykonać na układzie wydechowym jest ucięcie o 3 ÷ 4 cm końcówki tłumika oraz wyczyszczenie i uszczelnienie go.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)