Wszystko o Rometach i innych...!
Wszystko o Rometach i innych...!
Napisz odpowiedź
Forum Wszystko o Rometach i innych...! Strona Główna
»
Pomoc!!
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Klakier
Wysłany: Pią 16:57, 13 Lip 2007 Temat postu:
Bardzo dobre informacja
Kupuje motor i juz bede wiedzial jak go docierac
Xavier
Wysłany: Czw 15:09, 15 Cze 2006 Temat postu:
Przydatne informacje! Pozdro!
Arczi
Wysłany: Pią 12:10, 23 Gru 2005 Temat postu: Docieranie...
Docieraniem silnika nazywamy proces polegający na wzajemnemu wygładzaniu się i dopasowywaniu , gładzi cylindra, tłoka i pierścieni . Silnik należy dotrzeć po każdym remoncie kapitalnym, po wymianie tłoka, cylindra, pierścieni, a nawet po zdjęciu i założeniu z powrotem cylindra (części muszą się z powrotem dopasować). Najważniejszym warunkiem dobrej pracy silnika w całym jego okresie użytkowania, jest jego poprawne dotarcie. Przez pierwsze 500 km jazdy należy przestrzegać poniższych wskazówek.
W okresie docierania silnik wymaga nieco więcej środka smarującego niż podczas późniejszej eksploatacji. Z tego względu do zbiornika pojazdu należy wlewać mieszankę o stosunku oleju do paliwa 1:25 i ustawić spinkę na iglicy na najniższy rowek.
Należy unikać jazdy z pasażerem w terenie górzystym, jak również poruszania się na długich odcinkach drogi na pierwszym biegu z dużym obciążeniem układu napędowego (niekorzystne warunki odprowadzania ciepła w skutek małego chłodzenia silnika).
Podczas jazdy na wzniesieniach odpowiednio wcześnie redukować biegi. Silnik musi pracować płynnie – praca z małą prędkością obrotową powoduje jego wcześniejsze zużycie.
Początkowo jedynie na krótkich odcinkach drogi dopuszcza się jazdę z pełnym otwarciem przepustnicy. Następnie można zwiększać obciążenie silnika aż do pełnego wykorzystania jego możliwości. Powyższe wskazówki wynikają z następujących powodów: mimo precyzyjnego wykonania elementów układu napędowego podczas docierania zachodzą procesy wygładzania powierzchni łożysk oraz docierania tłoka, kół zębatych i przekładni łańcuchowej. Zmniejsza się dzięki temu zużycie, będące wynikiem procesu tarcia. Wraz z upływem czasu zwiększa się sprawność pojazdu i coraz więcej użytecznej energii może być wykorzystywane do jego napędzania.
Unikać zbyt dużego przegrzewania silnika bo może dojść do puchnięcia tłoka, który skutecznie potrafi zatrzeć cylinder. Nie należy jeździć ze stałą prędkością obrotową silnika, bo to "zabija" silnik.
Należy tez pamiętać, że zbyt ostrożne i delikatne docieranie silnika wbrew pozorą niesie więcej zła niż dobrego, ponieważ powstanie próg na cylindrze i silnik nie rozwinie w późniejszym czasie pełnej mocy. Istnieje ryzyko uszkodzenia pierścienia w skutek uderzania o zbyt wysoki próg. wynikają one z działania sił bezwładności i luzów w połączeniach.
Podsumowując można stwierdzić: podczas docierania moc silnika motoroweru, w porównaniu do stanu początkowego, wzrasta o około 0,5 kW (0,7 KM) i jednocześnie zmniejsz się zużycie paliwa o około 15 %. Dwie ważne czynności konieczne do wykonania w pierwszym okresie eksploatacji pojazdu to: wymiana oleju w skrzyni biegów po 600-700 km oraz zmiana stosunku ilości oleju silnikowego do paliwa po przekroczeniu granicy 500 km.
Dalsza eksploatacja na mieszance o stosunki 1:25 (tzn. zawierającej większą ilość oleju ) byłaby przyczyną nie tylko znacznego zanieczyszczenia środowiska, lecz również nadmiernego osadzania się w silniku i układzie wydechowym nagaru. Zjawisko to daje się zauważyć w postaci widocznego spadku mocy silnika oraz przede wszystkim wyraźnie podwyższonego zużycia paliwa. Mieszanka palna o stosunku 1:30 jest właściwa dla dotartego, dwusuwowego silnika motoroweru.
Forum Wszystko o Rometach i innych...! Strona Główna
»
Pomoc!!
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Start
----------------
REGULAMIN FORUM!!
Problemy dotyczące forum.
Pretęsje i pomysły...
Motorowery...
----------------
Tuning Mechaniczny
Tuning optyczny
Pomoc!!
Remąty
Wasze maszyny...
Wasze pytania co do prawa...
Patęty
Ogólne...
Naprawa
Ciekawostki...
Skutery
----------------
Naprawa...
Tuning
Problemy
Wasze maszyny...
Powyżej 50cm3...!
----------------
Ogulnie o motocyklach
Zloty, itp.
----------------
Zloty, inprezy, kluby,...
Inne...
----------------
Humor
Ogłoszenia
Wasze WWW
Historie Waszych motorków
Off-ToPiC
Giełda
----------------
Kupię...
Zamienię...
Sprzedam...
Oddam...
Inne kupię
Porady związane z kupnem i sprzedażą...
Shoutbox
----------------
SHOUTbox
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group ::
FI Theme
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Regulamin