Wszystko o Rometach i innych...!
Wszystko o Rometach i innych...!
Napisz odpowiedź
Forum Wszystko o Rometach i innych...! Strona Główna
»
Pomoc!!
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Arczi
Wysłany: Pią 12:04, 23 Gru 2005 Temat postu: Regulacja zapłonu...
We wszystkich typach silników produkcji Zakładów Metalowych DEZAMET, z wyjątkiem typu 027, jest stosowany iskrownik-prądnica nr 017.08.000.00.0 o mocy 20 W i napięciu 6 V. Element ten ma duży wpływ na właściwą pracę silnika i osiąganą przez niego moc.
Niewłaściwe ustawienie, czy wyregulowanie zapłonu powoduje trudności w uruchomieniu silnika, metaliczne stuki w nim oraz „kichanie" w gaźniku przy przedwczesnym zapłonie.
Przy późniejszym zapłonie występuje nadmierne grzanie się silnika i układu wydechowego, strzelanie w tłumiku, zbyt duże zużycie paliwa oraz wolne nabieranie obrotów. W obu przypadkach silnik nie rozwija pełnej mocy. Silniki te mają stałe wyprzedzenie zapłonu wynoszące 27° co odpowiada 3 mm drogi tłoka przed ZZ (zwrot zewnętrzny).
Ustawienie zapłonu sprawdza się przez ustalenie momentu rozwarcia styków przerywacza, przy jednoczesnym ustaleniu położenia tłoka względem ZZ.
W tym celu, po wykręceniu świecy zapłonowej, w otwór głowicy wkręca się czujnik zapłonu lub suwmiarkę, przez pokręcenie kołem magnesowym ustala się ZZ. Jednocześnie pomiędzy styki przerywacza wkłada się szczelinomierz i cofa się koło magnesowe w lewo. Przy prawidłowo ustawionym zapłonie, rozwarcie się styków przerywacza powinno nastąpić po przesunięciu się tłoka oraz pręta w dół o 3 mm. Przy pokręceniu w lewo wcześniejsze rozwarcie styków wskazuje na opóźniony zapłon, natomiast późniejsze rozwarcie wskazuje na zapłon przedwczesny. Zapłon reguluje się przez odpowiednie ustawienie podstawy iskrownika. W tym celu należy poluzować 3 śruby. mocujące podstawę iskrownika. Przedwczesny zapłon opóźnia się przez przekręcenie podstawy w prawo. Opóźniony zapłon przyspiesza się przez przekręcenie podstawy w lewo.
Po ustawieniu zapłonu należy jeszcze raz sprawdzić prawidłowość jego ustawienia. Zapłon można ustawiać podstawą iskrownika bez zdejmowania koła magnesowego, jeżeli będzie stosowany odpowiednio wąski klucz o rozwartości 8 mm umożliwiający dojście do śrub.
Zbyt duża lub zbyt mała szczelina przerywacza powoduje trudności w uruchomieniu silnika oraz nierówną jego pracę, zwłaszcza przy wyższych obrotach. Takie same objawy dają też nadpalone styki przerywacza. Po stwierdzeniu silnego nadpalenia styków należy sprawdzić czy kondensator nie ma przebicia lub luźnego osadzenia w podstawie iskrownika. Prawidłowa szczelina przerywacza powinna wynosić 0,3—0,4 mm. Sprawdza się ją szczelinomierzem, który wsuwa się między styki przerywacza. Zbyt małą lub zbyt dużą szczelinę należy wyregulować. Zluzowany korpus regulacji przerywacza 2 przesuwa się w górę, gdy szczelinę należy zmniejszyć, lub w dół — gdy szczelinę należy powiększyć. Po przeprowadzeniu regulacji i dokręceniu wkręta 1 należy jeszcze raz sprawdzić czy szczelina jest prawidłowa. W przypadku gdy nie można ustawić zapłonu, należy sprawdzić czy nie został ścięty wpust (klin) ustalający koło magnesowe na wale korbowym.
Powodem złej pracy iskrownika-prądnicy mogą być również następujące usterki:
- przebicie cewki zapłonowej,
- przebicie przewodu wysokiego napięcia,
- przebicie kondensatora lub jego luźne osadzenie w podstawie (brak masy lub „słaba" masa),
- silnie nadpalone styki przerywacza.
Objawami zewnętrznego przebicia cewki zapłonowej lub przewodu wysokiego napięcia jest słaba iskra świecy, która na ogół po wkręceniu w głowicę nie daje iskry pod ciśnieniem panującym w komorze sprężania. Naprawa usterek jest możliwa jedynie przez wymianę uszkodzonych części.
Forum Wszystko o Rometach i innych...! Strona Główna
»
Pomoc!!
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Start
----------------
REGULAMIN FORUM!!
Problemy dotyczące forum.
Pretęsje i pomysły...
Motorowery...
----------------
Tuning Mechaniczny
Tuning optyczny
Pomoc!!
Remąty
Wasze maszyny...
Wasze pytania co do prawa...
Patęty
Ogólne...
Naprawa
Ciekawostki...
Skutery
----------------
Naprawa...
Tuning
Problemy
Wasze maszyny...
Powyżej 50cm3...!
----------------
Ogulnie o motocyklach
Zloty, itp.
----------------
Zloty, inprezy, kluby,...
Inne...
----------------
Humor
Ogłoszenia
Wasze WWW
Historie Waszych motorków
Off-ToPiC
Giełda
----------------
Kupię...
Zamienię...
Sprzedam...
Oddam...
Inne kupię
Porady związane z kupnem i sprzedażą...
Shoutbox
----------------
SHOUTbox
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group ::
FI Theme
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Regulamin